Waarom een coach?
Michiel vindt dat hij geen grenzen aan kan geven.
Hij laat over zich heen lopen en laat beslissingen liever aan een ander over. Zeker wanneer de ander wat dominanter is.
Hij voelt zich dan al gauw klein en onbelangrijk.
In een-op-een gesprekken met de coach wordt duidelijk dat het hem geen goed doet om zich onbelangrijk te voelen.
Het klopt bovendien niet, en het kan anders.
Michiel traint zichzelf, volgens een structuur, om baas te worden over zijn gevoelens, en te leren schakelen van `onbelangrijk´ naar `de moeite waard´.
De coach begeleidt dit proces. Het oefenen werpt vruchten af, al na een aantal weken voelt Michiel zich sterker.
Verder verwijst de coach hem naar een communicatietraining waar hij leert zijn dominantie op te voeren zonder zichzelf te hoeven overschreeuwen.
Tine heeft al jaren geen contact meer met haar volwassen dochter.
Haar dochter is boos, en Tine weet eigenlijk niet waarom.
Tine´s hele familie bemoeit zich ermee, en inmiddels is Tine ook boos.
Zo boos dat ze op haar werk meerdere woedeaanvallen heeft gehad en bang is dat ze zichzelf niet meer in de hand heeft.
Tine wendt zich tot een coach.
In de coaching durft Tine verdrietig te zijn in plaats van boos. Ze merkt dat ze tegen verdriet kan, en dat het ook weer over gaat.
Ook leert ze `mijn en dijn´ te scheiden.
De verontwaardiging van haar familie is niet haar probleem. De boosheid van haar dochter ook niet. Haar beslissing is hoe ze er tegenover wil staan.
In de coaching maakt ze daarover haar keuzes.
Adriaan ergert zich aan het onverschillige gedrag van zijn puberdochter en baalt ervan dat elk gesprek op ruzie uitloopt.
Met hulp van de coach krijgt Adriaan inzicht in zijn ergernis, en wat dat met hemzelf te maken heeft. Eigelijk is hij een beetje jaloers op haar relaxte houding, want ook al overdrijft zij het... hij zou zich ook wel wat minder druk willen maken om kleine dingen. Hij neemt zich voor daaraan te werken.
Dan kan hij de ergernis loslaten.
Hij is vrij in de keuze van zijn respons, en kan het contact verbeteren.
En meer...
Waarom een collectief?
Binnen het collectief houden we elkaar scherp en inspireren elkaar. We zorgen voor intervisie, na- en bijscholing en collegiale consultatie.
Wij hebben een gezamenlijke gedragscode ontwikkeld om duidelijkheid te bieden aan de klant en als leidraad voor ons professioneel functioneren.
En het is gezellig.